JULKILAUSUMAT 20.11.2016

Perussuomalaiset rp Keski-Suomen Piirin syyskokous 20.11.2016 Jämsä

Julkilausumat

Keski-Suomen Ps kiirehtii kaksoisraidetta Jyväskylä-Tampere
Perussuomalaisten Keski-Suomen piirin syyskokous kiirehtii Jyväskylä-Jämsä-Tampere radan kaksoisraiteen rakentamista. Viipymättä on suunniteltava ja toteutettava väli Jämsä-Orivesi. Radan kapasiteetti on riittämätön jo nykyisin lisääntyneelle henkilö- ja tavaraliikenteelle. Kun Äänekosken biotuotetehdas valmistuu, liikennemäärä radalla kasvaa voimakkaasti. Jämsän teollisuudelle radan kapasiteetin kasvattaminen on tärkeää.
Piirikokous katsoo, että liikenteen sujuvuus ja turvallisuus edellyttävät rataosuudelle kaksoisraidetta. Samalla tulee toteuttaa Tampereen ratapihan ohitusmahdollisuus siten, että kaikkien junien ei tarvitse rasittaa Tampereen asemaa. Ohitusmahdollisuus nopeuttaa yhteyttä Helsinkiin.
Sdp järjesti osinkojuhlat, Ps puolustaa pk-yrityksiä
Perussuomalaisten Keski-Suomen piirin syyskokous muistuttaa, että Sdp:n valtiovarainministeri ajoi läpi viime vaalikaudella yhteisöveron alennuksen 24,5%:sta 20%:iin. Tästä seurasi historian suurimmat osinkojen jaot suuryrityksissä. Suuri osa osingoista valui amerikkalaisille eläkesäätiöille, jotka omistavat Suomessa toimivia yrityksiä.
Piirikokous pitää perusteltuna ja oikeudenmukaisena sitä, että Sipilän hallitus antaa vastaavan kevennyksen kotimaisessa omistuksessa oleville pk-yrityksille viiden prosentin yrittäjävähennyksellä. Hyöty jää kokonaan kotimaahan ja parantaa työllisyyttä.
Keski-Suomen Ps torjuu vihreiden työmatkakiristykset
Perussuomalaisten Keski-Suomen piirin syyskokous pitää tärkeänä tavoitteena sitä, että alle 1000 euron kuukausitulot saadaan verovapaaksi ja tulevat kevennykset suunnataan pieni- ja keskituloisille.
Piirikokous on tyytyväinen siihen, että hallitus on vapauttanut 300 000 pienituloista Yle-verosta. Lisäksi kevennyksiä on ohjattu niille, jotka ovat heikoimmassa asemassa. Tähänastiset toimet eivät kuitenkaan ole olleet riittäviä.
Piirikokous torjuu jyrkästi vihreiden vaatimukset kiristää oman auton käytöstä työssä maksettavia kilometrikorvauksia ja verotuksen matkakuluvähennyksiä. Vihreät iskevät niihin satoihintuhansiin työssä oleviin, joiden työhön liittyy pitkiä matkoja. Tämä johtaisi työttömyyden kasvuun, koska työn vastaanaottaminen etäältä tulisi kannattamattomaksi.