Piirin julkilausumat 16.11.2019

Jyrki Niittymaa johtaa Keski-Suomen Perussuomalaisia

Perussuomalaisten Keski-Suomen piirin syyskokous valitsi lauantaina 16.11. uudeksi puheenjohtajakseen kaupunginvaltuutettu, veturinkuljettaja (eläkel) Jyrki Niittymaan Jämsästä. Jyrki aloittaa tehtävässään ensi vuoden alussa. Piirin syyskokous oli valinnasta yksimielinen. Kokous pidettiin Viikinlahti Campuksella Keuruulla.
Piiriä pitkään johtanut Tapani Mäki ei asettunut ehdolle.

Piirihallituksessa edustus jokaisesta jäsenyhdistyksestä
Piirihallitukseen vuodelle 2020 valittiin

Hankasalmelta Ari Leinonen (varajäsen Markku Manninen),

Joutsasta Saku Kaistinen (Jussi Lehtonen),

Jyväskylästä kuusi jäsentä Maria Riikonen (Tero Hakkarainen) Kaisa Garedev (Arto Rinnesalo), Jari Rouhiainen (Jouni Välisaari), Kari Hokkanen (Janne Luoma-aho), Tapani Mäki (Tomi Kostian) ja Jarmo Nahkamäki (Ari Vaskelainen),

Jämsästä kolme jäsentä Pekka Kataja (Joni Frisk), Niko Riekkovaara (Oula-Antti Lintula), Sirpa Rintala (Eila Sahala),

Kannonkoskelta Seppo Ahonen (Juhani Sorri),

Karstulasta Satu K. Koskinen (Leevi Marila),

Keuruulta Harri Oksanen (Petri Heinonen),

Kinnulasta Harri Virtala (Sampo Laitala),

Kuhmoisesta Ari Ampuja (Lea Aittolahti),

Laukaasta Joona Hintikka (Ilpo Oksanen),

Muuramesta Kari Pajunen (Aki Lilja),

Petäjävedeltä Heikki Puhakka (Hannu Kangas),

Pihtiputaalta Marko Tiainen (Jari Huttunen),

Saarijärveltä Hannu Vilkkilä (Pentti Tuomi),

Toivakasta Topi Saarelainen (Martti Saari),

Uuraisilta Lauri Virtanen (Satu Nieminen),

Viitasaarelta Seppo Ijäs (Ilpo Manninen) sekä

Äänekoskelta kaksi jäsentä Joni Kotilainen (Marko Laitinen) ja Lauri Lax (Teuvo Hiltunen).

Kokousta juhlisti Puoluesihteeri ja kansanedustajia
Tervehdyksessään kokouksessa vieraillut Puoluesihteeri Simo Grönroos muistutti, että kansan luottamus tulee ansaita joka päivä uudelleen ja galluppien kimallukseen ei tule sokaistua. Puheessaan hän analysoi syitä miksi Perussuomalaisten kannatus on runsaassa vuodessa kasvanut lähes kolminkertaiseksi.
Puoluesihteerin mukaan tärkein selitys on se, että suomalaiset ovat samaa mieltä niistä poliittisista linjoista joita ajamme. Perussuomalaiset ovat ainoa puolue joka ajaa sen maahanmuuton lopettamista, mikä on Suomelle haitallista. Toinen on ilmastopolitiikka. Perussuomalaiset edustavat sitä näkökantaa, jota kansan enemmistö tukee.
Omat tervehdyksensä kokoukselle toivat myös Keski-Suomen perussuomalaiset kansanedustajat Toimi Kankaanniemi ja Jouni Kotiaho. Kokousväki sai kuulla kattavan katsauksen eduskuntatyöstä ja ajankohtaisista asioista.

Jyväskylää edustaa uusi yhdistys
Piirin syyskokouksen tietoon saatettiin että, Perussuomalaiset rp.n Puoluehallitus oli jo viime kokouksessaan hyväksynyt Jyväskylän Seudun Perussuomalaiset ry:n ainoaksi Perussuomalaista puoluetta edustavaksi puolueen paikallisyhdistykseksi Jyväskylässä.
Puolueen päätöksellä uusi Jyväskylän Seudun Perussuomalaiset ry on Jyväskylässä
ainoa paikallisyhdistys, jolla on oikeus asettaa Perussuomalaisten kuntavaaliehdokkaita
seuraavissa vaaleissa eli jättää keskusvaalilautakunnalle Perussuomalaisten
kuntavaaliehdokaslista.

Julkilausumissaan Perussuomalaisten Keski-Suomen piirin syyskokous ottaa kantaa Rinteen hallituksen ilmastopolitiikkaan, ratojen sähköistämiseen sekä ns. taitettuun indeksiin.

Kirjoitettu 18.11.2019